آب صابون چیست؟

آب صابون نانو با نام های روغن حل شونده و روغن محلول در آب نیز شناخته می شود و دارای انواع متعددی اعم از آبصابون روغنی، آب صابون روغنی نانو، آب صابون سنتتیک، آبصابون بیو کولنت، آب صابون نانو و غیره می باشد و دارای کاربری های متعددی مانند روانکار آب صابون صنعتی، آبصابون فلزکاری، تراشکاری و صنعتی است. روغن آب صابون، روغنی است که قابل اختلاط با آب است و به این منظور امولوسیون پایداری تشکیل می دهد که به شکل محلول شیری رنگ است. پایداری فوقالعاده ی امولسیون و محافظت در برابر خوردگی و زنگ زدگی از جمله مزایای این محصول میباشند.

[caption id="attachment_36073" align="aligncenter" width="850"]آب صابون , آب صابون نانو آب صابون , آب صابون نانو[/caption]

مواد افزودنی به روان کننده ها:

خانواده ی اصلی مواد افزودنی عبارتند از:

آنتی اکسیدان ها

پاک کننده ها و معلق کننده ها

مواد ضدساییدگی

مواد مذاب غیر فعال

مواد پایین آورنده نقطه ریزش

[caption id="attachment_36099" align="aligncenter" width="300"]آب صابون , آب صابون نانو آب صابون , آب صابون نانو[/caption]

گروه روغن پایه

1- روغن‌های پایه معدنی (مینرال Mineral مثلاً روغن پایه استفاده شده در تولید روغن موتور فلای از نوع معدنی میباشد).

2- روغن‌های پایه سنتتیک (روغن های مصنوعی synthetic , روغن پایه روغن موتور 5W-40 SN از نوع سینتتیک میباشد).

3- روغن‌های نیمه سنتتیک ( semi-synthetic که ترکیبی از روغنهای پایه معدنی و روغنهای سنتتیک هستند مثلا روغن پایه 10W-40 SM از نوع نیمه سننتیک است).

4- روغن‌های پایه گروه 3 GIII که به روغن های پایه نسل جدید معروفند و به نوعی از بهینه سازی روغن‌های پایه معدنی بدست می آیند و در تولید روغن موتور های جدید از آنها استفاده میشود.

5- آخرین گروه نیز روغن تصفیه ای است که در کشورهای فوق صنعتی از قبیل ایالات متحده آمریکا خوراک اصلی شرکتهای تولید کننده روغن موتور میباشند.

روانکارهای جامد

ماده‌ی جامد که اصطکاک و سایش را در سطوحی که دارای حرکت نسبی به یکدیگر هستند کم کند، روانکار جامد نامیده می شود. این مواد به صورت خالص یا افزودنی در روانکار‌ها از سایش و اصطکاک حاد جلوگیری می کنند. به شرایطی مانند سرعت های بالا و پایین محورها، دماهای بالا و پایین، فشار بالا، آلاینده های فرآیند و عدم دسترسی در بعضی قسمت ها را شرایط حاد گویند. وقتی از ماده‌ی جامد به عنوان روانکار استفاده شود، روانکاری، روانکاری جامد نامیده می شود.

گرافیت، نیترید بور شش ضلعی، دی سولفید مولیبدن و دی سولفید تنگستن نمونه هایی از موادی است که می توانند به عنوان روان کننده جامد، استفاده شوند و اغلب به درجه حرارت بسیار بالا نیازمند اند. استفاده از برخی از این مواد گاهی اوقات با مقاومت ضعیف خود باعث اکسیداسیون محدود همراه است به عنوان مثال، دی سولفید مولبیدن تنها می تواند تا 350 درجه سانتی گراد در هوا مقاومت کند. بنابراین در دماهای بالای 400 باید از روانکارهای جامد استفاده کرد.


shimisanat روغن ,صابون ,پایه ,مواد ,استفاده ,جامد ,روغن‌های پایه ,صابون نانو ,روغن پایه ,پایه معدنی ,روغن موتور ,align aligncenter width منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

معرفی انواع لباس نوزادی، دخترانه، پسرانه خاطرات گذشته بهترین کتاب مرکز تات شناسی ایران طراحی و اجرای شبکه ، لینک رادیویی، دکل مهاری طراحی وب سایت، فروشگاه ساز کنکور 100 | مرکز مشاوره استاد رضا اصغری تکنیکها و روشهای آموزش مشاوره و تبلیغ عشق و ازدواج 101 cfdgroup